image
image



Orientarea si instruirea angajatilor

Pentru evitarea accidentelor de munca in horticultura indiferent ca vorbim despre activitati in amenajari peisagistice, floricultura, legumicultura, pomicultura, tehnologia produselor horticole, viticultura, este foarte important sa aveti un program de instruire in cadrul firmei. Un mod foarte bun de prevenire a incidentelor, este acela de a aduce la cunostinta muncitorilor normele si procedurile de lucru precum si tehnicile de operare corecta a echipamentelor.
Inainte de a incepe desfasurarea activitatilor, noii angajati vor receptiona in mod obligatoriu un program de SSM. Pe parcursul sedintelor SSM, trebuie revizuit si iexpliicat politica de SSM a firmei precum si normele de lucru corespunzatoare. Cel mai bine este sa exemplificati cu imagini foto/video deoarece acestea valoreaza mai mult decat orice fraze vorbite.
Dupa sedinta teoretica, este indicat sa mergeti cu angajatii in zonele operative, timp in care sa faceti o trecere in revista a tuturor activitatilor desfasurate in paralel cu normele si procedurile SSM. Dezvoltati planuri de actiune si de evacuare de urgenta si explicati-le angajatilor dumneavoastra. Exercitiile de urgenta si prim ajutor pot fi valoroase în familiarizarea angajatilor dumneavoastra cu actiunile si rutele pe care trebuie sa urmeze, precum si locatia oricarui echipament de securitate special. Familiarizarea cu un plan de actiune si evacuare a lucratorilor face mai putin probabil intrarea în panica în caz de urgenta.
În cele din urma, explica locatia mastilor de praf, protectia la lucrul cu substante chimice si alte dispozitive de protectie. Desi lucratorilor nu sunt întotdeauna cerute de lege, a purta aceste dispozitive, acestea protejeaza lucratorii de riscurile inerente muncii lor, iar utilizarea regulata va reduce incidentele viitoare. Este important sa furnizati aceste dispozitive si sa încurajati angajatii dumneavoastra sa le poarte.
O sesiune de formare generala pentru toti angajatii trebuie sa aiba loc la începutul sezonului. Sedinte SSM regulate (5-10 minute) ar trebui sa aiba loc pe tot parcursul sezonului. La aceste întâlniri, manageri si angajati trebuie încurajati sa raporteze orice pericole potentiale pentru siguranta si orice incidente sau pericole din saptamâna anterioara ar trebui sa fie discutate. Acest lucru va pastra gradul de constientizare la nivel înalt si va contribui la prevenirea incidentelor recurente.

Instruirea unui nou angajat
In primele zile dupa angajare, gestionarea responsabilitati angajatului nou la locul de munca va crea impresie buna, de durata si va forma o fundatie pentru obiceiurile lui sau ei de lucru pentru anii ce vor urma. Daca noul angajat al dumneavoastra va efectua job-ul lui sau a ei în conditii de siguranta, eficient si corect? Parte din raspuns depinde de dumneavoastra, de calea pe care apuca angajatii dumneavoastra la început.
Un instructor bun are dorinta de a învata pe altii, este prietenos si cooperant, are abilitatit de lider, si are o atitudine profesionale fata de locul de munca si alti angajati. Cu toate acestea, capacitatea de a atrage publicul este o calitate deosebit de importanta pentru un instructor. Pentru a face acest lucru, arata ca acorzi incrredere în capacitatea lui sau ei de a stapani activitatea care urmeaza a fi desfasurata. În cazul în care el sau ea a lucrat într-un loc de munca similar, incurajati angajatul sa aplice aceasta experienta la noul loc de munca .
Dupa sedinta introductiva este indicat sa faceti impreuna cu noul angajat un tur de recunoastere. În timpul turului, puteti prezenta posturile de prim ajutor, stingatoarele de incendiu, numerele de telefon de urgenta, etc. Deasemenea introduceti angajatul într-un nou loc de munca, subliniind necesitatea pentru calitate, productie si siguranta. Acest lucru dpdv SSM se face prezentand echipamentul individual de protectie, subliniind protectiile cu care sunt dotate utilajele, si explicând reglementarile de siguranta personala cum ar fi eliminarea de bijuterii sau purtarea unor tipuri specifice de îmbracaminte. Incurajati noul angajat sa puna întrebari în orice moment. Lasati sa se intelega ca toate întrebarile sunt utile, si ca veti fi bucuros sa raspundeti la acestea. În cazul în care un nou angajat simte ca întrebarile sunt apreciate, se va simti mult mai confortabil.
Explicati modul sigur si eficient de a-si efectua sarcinile de serviciu. Pentru a avea succes in aceasta etapa, identificati punctele cheie din activitatea pe care o va desfasura noul angajat. Aceste puncte pot acoperi proceduri speciale ale de munca, consideratii de securitate importante, accidente majore sau nevoia de echipament individual de protec?ie. Explica accidente sau vatamari posibile, precum si procedurile de raportare.
Demonstrati faptic cum se efectueaza corect etapele de productie. Potitioneaza-te corect fata de angajat astfel încât el sau ea va vedea lucrarea exact asa cum aceasta ar trebui sa se realizeze. Ca tu sa demonstrezi lucrarea, explica ceea ce faci si de ce. Oameni pastreaza informatii mai bine atunci când ei înteleg motivele pentru efectuarea unei activitati in anumit fel. Dupa ce ati explicat si demonstrat lucrarea, puneti întrebari care necesita mai mult de un raspuns "da sau nu", care va va spune daca angajatul întelege functionarea temeinic. Asigurati-va ca ii subliniati angajatului nou despre toate pericolelor poten?iale asociate cu locul de munca, precum si modalitati pentru a evita aceste pericole. Atentie! Ca sin cazul profesorilor care au studenti cu rezultate proaste, ganditi-va ca poate nu studentul este de vina ci profesorul preda cursurile incoerent sau incomplet.
Valabil pentru toti angajatii...asigurati-va ca absolut toti angajatii cunosc planul de interventie in caz de incendiu si urgenta, planul de evacuare, precum si toate locatiile in care se afla mijloacele de interventie in caz de incendiu.

 
  • Inapoi

  •  






    image



    image